2011-09-13
 18:41:39

äntligen funkar internet!!:)

Nu funkar äntligen vårat internet, fan vad skönt det är, vet inte alls vad det har varit för fel på det.. men nått har det verkligen varit iallafall.. så nu ska jag skriva lite om vad som hänt och så.. Var till barnmorskan för ungefär 2 veckor sen, allt var bra med våran lilla pojke,han låg nån millimeter under normalkurvan men han mådde bra<3 för ungefär en vecka sen åkte vi till förlossningen ännu engång i Västerås för att jag har börjat fått sammandragningar igen! men allt var bra med värden och bebisens huvud var fortfarande neråt, så hon som undersökte mig sa att han inte kommer vända sig nånting.. så han kommer fortfarande ha huvudet neråt..:) Har jobbat lite i veckan även fast jag har varit sjuk enda sen förra söndagen.. så himla drygt får inte sova om nätterna och det gör ju inte allt bättre när jag har sammandragningar exakt typ hela tiden=( Skrev till min barnmorska imorse för att jag hade så himla ont så hon ville att jag skulle komma dit så hon kunde lyssna på bebisens hjärta.. Fick tid kl 10:30.. åkte dit med min mormor, min BM lyssnade på hjärtat på våran kille och det lät jätte bra,hon tog även pulsen på mig och det var oxå bra.. Sen vägde hon mig och jag hade inte gått upp nått sen förra besöket..hmm? Sen tog hon mått på magen och det var fortfarande 28 som förra gången.. så hon visade mig bebisens kurva, och då såg jag att bebisen låg långt under normalkurvan, var nån millimeter ifrån underkurvan...=/ så hon sa att jag skulle komma på den tiden vi bokade in sist som är om två veckor, och är bebisen fortfarande så långt ner på kurvan så måste hon skicka mig till västerås på ultraljud för att se hur bebisen växer och sånt.. så hoppas verkligen våran kille växer som normalt i magen nu så att jag slipper till Västerås ännu engång! Imorgon går jag även in i vecka 34, om man följer från det datumet jag fick i Stockholm när vi var dit på Ultraljud:) Men om jag ska följa rutinultraljudet som jag inte ska göra längre så gick jag in i vecka 33 i Måndags! Så nu är det bara 6 veckor kvar!:) kan du inte titta ut nu pojken! Mamma och Pappa vill ha dig här nu!:)<3 Sen när jag kom hemifrån barnmorskan så bakade jag och pappas bror Janne bullar tills vi ska fira oss på Söndag:) Nu sitter jag och tar det lungt framför Tvn och kollar på 16 and pregnant:) man längtar ju bara ännu mer själv ju! Har även köpt lite nya kläder både till mig,älskling och bebis:) och har även köpt en skötväska i märket Bugaboo, är riktigt nöjd! Nu ska jag se till och uppdatera oftare bara internet är på min sida:) Puss och kram!


alexandra

låter som två intressanta veckor! :) och ännu roligare att man får läsa om hur graviditeten går osv! vi måste ses någon dag malin så man får kika magen :) & förhoppningsvis blir det uppdateringar oftare nu när ditt internet funkar som det ska! <3



PUBLICERAT: 2011-09-13, 21:33:28 | URL: http://alexandraschonbeck.blogg.se/
Erica - 16 år och mamma

Kan du inte visa lite bildeR? Både på magen och på sådant du köpt m.m :)



PUBLICERAT: 2011-09-14, 13:43:43 | URL: http://justababy.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: